חיפה או עזה? תמונות מיום הזעם

דוד קורצווייל | צילום: שי ועקנין, תצפית No Comments on חיפה או עזה? תמונות מיום הזעם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך יום השבת החלו אלפי ערבים ברחבי הארץ, לקיים את "יום הזעם" על רקע תכנית פראוור להסדרת ההתיישבות הבדואית. במהלך היום התקיימו במספר מקומות רחבי הארץ הפגנות מחאה ברחבי הארץ במסגרת "יום הזעם", העיקריות היו בחורה שבנגב ובבן גוריון בחיפה. הפגנות נוספות נרשמו גם ביפו ובירושלים. משטרת ישראל נערכה מבעוד מועד לאירועי המחאה ותגברה את כוחותיה במקומות אלו בעשרות שוטרים.

לדברי דובר המשטרה במקומות בהם המחאות הפכו להפרות סדר הופעל מסוק, מכוניות התזת מים לפיזור המון ורימוני הלם. 28 מפגינים נעצרו. ונפצעו 15 שוטרים, בהם ניצב חגי דותן – ממ"ז חוף נפגע בידו מאבן, וכן דוברת מחוז דרום שנפגעה גם היא מאבן באורח קל. ארבעה מהשוטרים פונו לקבלת המשך טיפול רפואי בבתי החולים. בחיפה, שוטר יס"מ נדקר ברגלו על ידי אחד המפגינים. מצבו קל.

תמונה13

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ׳ ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יוחנן דנינו בעקבות ההתפרעויות שהיו במהלך השבת. ראש הממשלה נתניהו שיבח את הערכות המשטרה ואת פעולתה הנחושה נגד המפגינים.ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "נמצה את הדין עם מפירי החוק ולא נסבול התפרעויות שכאלה. אין ולא תהיה סובלנות כלפי מפירי חוק. הניסיונות של מיעוט קולני ואלים למנוע עתיד טוב יותר מאוכלוסייה גדולה ורחבה הוא חמור.נמשיך לקדם את החוק למען עתיד טוב יוצר לכלל תושבי הנגב".

ספטמבר 2011 אישרה הממשלה בעקבות מסקנות הוועדה להצעת מדיניות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג ולאחר בחינת הנושא של השר לשעבר בני בגין. את התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, ולפיה יוכשרו 100 אלף דונמים לבנייה מסודרת במקום התיישבות הפזורה הלא חוקית הקיימת היום. הערכת גורמי הממשלה היא כי מקום מגוריהם של כשני שלישים מתושבי הפזורה יוסדר בקרבת מקום.

תמונה10

תמונה9

תמונה3 (1)

תמונה8

תמונה7 (1)

תמונה5

 



0 תגובות